728 x 90

Honda CR-V i HR-V – który samochód wybrać?

Honda CR-V i HR-V – który samochód wybrać?

Na przestrzeni ostatnich lat widzieliśmy gwałtowną ekspansję rynku SUV-ów i crossoverów. W ten trend wpisały się również samochody Honda. Przyjrzyjmy się bliżej dwóm propozycjom tego japońskiego producenta, modelom CR-V i HR-V.

Wygląd zewnętrzny i wymiary

Oba modele mają design charakterystyczny dla nowych modeli: duży grill z wyeksponowanym logo producenta, elementy nawiązujące do samochodów terenowych (np. plastikowane nakładki nad kołami). Widać jednak różnice: HR-V wyraźnie nawiązuje do aut sportowych i coupè, na co wskazuje bardziej obła linia nadwozia czy klamki znane z Civica mające sprawiać wrażenie, że samochód jest trzydrzwiowy. Ten samochód Honda reklamowany jest jako dynamiczny, o sportowym charakterze. CR-V jest modelem bardziej klasycznym – w designie postawiono tu na ergonomię i przestronność. Bryła nie jest aż tak opływowa, chociaż nie można nazwać jej kanciastą. Honda CR-V jest dłuższa od HR-V o prawie 27 cm, różnica w rozstawie osi to około 5 cm. Różnice w rozmiarach widać też w fakcie, że tylko większy model jest oferowany w wersji 7-osobowej. Jeżeli ktoś potrzebuje możliwości przewiezienia więcej niż 5 pasażerów, to CR-V jest jedynym możliwym wyborem z tej dwójki. Ten model ma również większy bagażnik – 561 l, w porównaniu z 431 l w Hondzie HR-V.

Silnik i napęd

Hondę HR-V możemy kupić w dwóch wersjach silnikowych: wolnossący 1.5 i-VTEC o mocy 130 KM lub 1.5 VTEC-TURBO (182 KM, oferowany tylko w wersji Sport). W CR-V dostępny jest tylko silnik turbodoładowany, ale o zmniejszonej do 173 KM mocy. Oba samochody Honda mogą być wyposażone w manualną lub automatyczną skrzynię biegów (w tym drugim przypadku będzie to bezstopniowa przekładnia CVT). Według danych producenta, lepszymi osiągami w bazowej wersji cechuje się większy model – od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,3 sekundy, a mniejszy w 10,2. Te dane dotyczą jednak wersji bazowych, wybór skrzyni automatycznej lub lepszego wyposażenia pogorszy osiągi ze względu na wzrost masy. HR-V w wersji Sport z przekładnią manualną deklasuje konkurenta i pozostałe konfiguracje; takie przyspieszenie zajmuje jedynie 7,8 sekundy, dlatego to ten samochód Honda powinny wybrać osoby zwracające dużą uwagę na osiągi. HR-V pali mniej – około 6,8 l/100 km (Sport – 7,2 l) w porównaniu do około 8 l w przypadku większego modelu. Napęd na 4 koła oferowany jest jedynie w przypadku modelu CR-V i to wyłącznie w wyższych wersjach wyposażeniowych. CR-V możemy też kupić w odmianie hybrydowej.

Wyposażenie

Dostępne w obu samochodach Honda wyposażenie stoi na najwyższym poziomie. Seryjnie otrzymujemy bardzo dużo nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, szczególnie w przypadku modelu CR-V – bez dopłaty mamy tu nawet asystenta ostrzegania przed kolizją czy inteligentny tempomat adaptacyjny. W HR-V do tych opcji trzeba dopłacić. Lista wyposażenia opcjonalnego jest znacznie dłuższa w przypadku większego modelu. Części opcji nie otrzymamy w HR-V nawet za dopłatą. Bazowe wersje obu modeli są wyposażone co najmniej przyzwoicie. W standardzie otrzymujemy radio z Bluetooth, klimatyzację automatyczną, wyświetlacz wielofunkcyjny, układ aktywnej redukcji hałasu ANC (wiele aut konkurencji nie oferuje go nawet za dopłatą!) czy czujnik światła (dobiera automatycznie rodzaj świateł do warunków na drodze). Miłośnicy technologicznych nowinek bardziej docenią model CR-V – wiele z oferowanych tam opcji nie dotyczy HR-V, a do niedawna można było je mieć wyłącznie w pojazdach klasy wyższej.

Podsumowanie

Który samochód Honda lepiej wybrać? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, gdyż widać, że te modele są przeznaczone dla różnych klientów. HR-V to samochód mniejszy, ale nawiązujący do dynamiki i sportu, jego cena jest znacznie niższa. Można też wybrać wersję Sport, która cechuje się świetnymi osiągami. CR-V jest natomiast samochodem bardziej rodzinnym – ma większy bagażnik i możliwość wyboru wersji z 7 fotelami. To auto jest również lepsze dla osób, którym zdarza się jeździć zimą po rzadziej uczęszczanych drogach – można je doposażyć w napęd 4×4. Wyposażenie seryjne i opcjonalne tego samochodu jest bogatsze, czym skutkuje znacznie wyższa cena. W celu podjęcia decyzji najlepiej skontaktować się z dilerem Hondy i odbyć jazdę próbną – wtedy zdecydujemy, który samochód Honda jest najlepszy dla nas i najbardziej odpowiada naszym indywidualnym potrzebom.

Najnowsze wpisy